تخته هوشمند

تخته هوشمند

با سلام

دوستان عزیز امسال مدرسه ای که بودم جزء مدارس هوشمندی بود که برای اولین بار همکاران باید از تخته هوشمند جهت تدریس استفاده می کردند. همکارانی که بیشترشان حتی کار کردن ساده با کامپیوتر رو هم بلد نبودند(از سی و پنج همکار فقط دو نفر با این تخته کار کردند.)

تخته هوشمند مانند مانیتوری بزرگ به اندازه یک تخته کلاس است که مطمئنا به خاطر این سایز یزرگ خود در ایجاد انگیزه و علاقه و یادگیری بهتر دانش آموزان بسیار موثر است . تخته ای که به جز نرم افزار های موجود در یک رایانه و لپ تاپ معمولی شامل نرم افزارهای دیگر به همراه قلم و برنامه های wordپیشرفته مخصوص تدریس که البته من بیشتر برنامه ها رونتونستم استفاده کنم . فقط یک کلاس این تخته رو داشت بنابراین وقتی دانش آموزان کلاسی رو به این کلاس می بردم خیلی ذوق زده بودند .بچه های نسل جدید همه با کامپیوتر مانوس هستندو همین باعث می شود علاقه به یادگیری با این تخته بیشتر شود. در جلسات اول فقط می توانستم با استفاده از قلم یا حتی انگشتان دست به راحتی نکات اصلی درس رو با رنگها و سایزهای مختلف بنویسم ودر صفحات مختلف ذخیره و دوباره بعد از اتمام درس در مرور و جمع بندی درس بر یکایک صفحات مراجعه و مرور کنیم . بعد ها کشف کردیم که اینترنت پر سرعت و متاسفانه همراه با فیلتر شکن داره . وجود اینترنت کار تدریس رو راحت کرد.برای آوردن عکس شخصیتهای تاریخی ،برای ارائه اطلاعات در زمان کمتر و حتی برای آوردن برخی فیلمهای تاریخی به خصوص مستندهای حوادث تاریخ معاصر.

اما نکته جالب اینکه بچه های انسانی بیشتر تو اینترنت خواهان آهنگها ،خواننده ها وهنرپیشه های مورد علاقه شان بودند.ولی بچه های ریاضی و تجربی با علاقه تمام تاریخ رو دنبال می کردندحتی مستندهایی از رضاخان و شاپور بختیار و ... می آوردند و به همراه فیلم به عنوان تحقیق توضیح می دادند. کلاسهای بسیار جالبی بودند علاوه بر درس و اطلاعات صمیمیت بین معلم و دانش آموز بیشتر میشد .

ای کاش  دوستانی که تجربه کار با این نوع تخته را دارند اطلاعات و تجربشون رو در اختیار ما قرار دهند . موفق باشید.

عرفانی  



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 18:50 ] [ فارغ التحصیلان ]
[ ]